Monday, 6 August 2012

Kegilaan Ku Pada Keluarga Kardashian

Aku sudah lama tau si KIM KARDASHIAN ni siapa since terbaca ada satu blog dulu yang kononnya si Kim ni anak jutawan dari Malaysia dan dia kononnya berbangsa ala-ala India lah begitu. So oleh kerana ida cantik sangat maka aku pun cuba-cubalah google maklumat lanjut pasal dia. Ingatkan dai pelakon terkenal Hollywood tapi sebenanrnya asal-usul si Kim ni hanyalah orang biasa macam kita.


Yang aku tau, gara-gara dia jadi artis pun pasal dia berkawan baik dengan Paris Hilton dan pada satu hari si Paris bawa si Kim di satu majlis yang sudah tentu jadi tumpuan ribuan media. Dari sanalah media tertarik dengan kecantikan Kim dan ingin tahu lebih lanjut pasal dia. Tu belum lagi, momentum si Kim ni jadi famous bila dia couple sama seorang penyanyi R&B yang aku sudah lupa namanya (betulkan jika silap). Nah, di sanalah titik tolak dia jadi bahan cerita media hiburan sampailah ke penyebaran video porno rakaman peribadi si Kim dan boyfriendnya (yang juga aku lupa yang mana satu... boyfriend sia berganti-ganti ja ni).


Selepas kes video seks tu, mula sudah family dia dikenali sampailah dibuat satu rancangan realiti yang tinggi ratingnya iaitu Keeping Up With Kardashians... Baru-baru ni aku terbaca satu artikel yang sumbernya kurang dikenalpasti bahawa Presiden Amerika sendiri melarang untuk rancangan ini diteruskan selepas dibuat beberapa musim yang lalu kerana memaparkan beberapa kisah hidup yang agak negatif seperti seks tapi channel E (Astro) tetap meneruskan juga musim baru yang akan bermula tidak silap 25 Ogos ini...



Ok, kenapa aku gila sama mereka?

1. Ikatan kekeluargaan dorang yang begitu erat dan untuk orang Barat ni, ikatan sebegini amat sukar dicapai sebab gaya hidup dorang yang sangat berbeza dengan kita. Pernah tau yang Angelina Jolie memutuskan silaturahim antara dia dan bapanya hanya kerana satu insiden? Berkali-kali bapanya pujuk pun, Angelina nda mau terima (sumber: Astro 712). Kalau dalam masyarakat kita jaranglah ada kes begini. Sampai Angelina tukar nama kepada Jolie. Nama sebelum aku lupa sudah. So, itulah pasal aku kagum sangat dengan keluarga Kardashians.



2. Salasilah keluarga Kardashians yang agak unik. Ibu si Kim bercerai dengan bapanya lalu ibunya berkahwin dengan seorang bekas atlit Olimpik Bruce Jenner. Yang aku suka tentang bapa tiri si Kim dia begitu pandai mengambil hati anak-anak, penyayang dan pandai mendidik anak-anak. Kebetulan si Bruce Jenner ni pun duda (cerai) anak 4 juga macam ibu si Kim. Perkahwinan dorang sudah 20 tahun.. Buli tahan bila selebriti boleh kahwin sampai bgitu lama. Dorangkan suka cerai-berai?


3. Kekayaan keluarga Kardashians. Aku ni bukanlah bilang berangan nda bertempat tapi memang aku kagum dan terinspirasi dengan idea-idea bisnes keluarga dorang. Masing-masing ada produk dan jenama sendiri. Kasut, baju, minyak wangi dan aksesori antara produk dari keluarga ini. Hm, pinjam otak kejap boleh Kim?



rumah khloe & Lamar


perfume Kim


Kardashians skin care


perfume Khloe & Lamar


Kourtney & Scott's car


Jenner's House

4. Kecantikan. Hurm, aku memang terliur tingu punggung dan payudara si Kim. Curvy sangat! Antara dorang beradik dialah paling seksi dan selalu menyeksikan diri bila dalam rancangan tv. Heiii!



5. Aksi spontan. Dalam rumah dorang berpuluh kamera stand by merakam scene-scene penting dalam kehidupan dorang dan aku suka bila scene2 tu semua sangat real, bukan macam lakonan. pandai dorang acting kan? Paling aku suka bila dorang dirakam di bilik tidur, si Khloe dan Kourtney pakai baju tidur seluar panjang.. Sangat sopan. Hehehe...

So cukup 5 sebab aku gila sama dorang... Kamu macam mana?

4 comments:

Edy Fee said...

perghh gempak gil;er..tp seksi woo bulan2 pose ni

Nani said...

hahaha.. sabar ya.. iman kasi kuat skit!

Dania Eryati said...

nah itu ka dia? hahahah..aku nda kenal pun...tp aku suka ni entri sbb ada pasal angelina jolie yg aku nda tau ..ala kau buat entri pasal dia lagi la nani...

Nani said...

si angie? bah nantilah aku kumpul bahan dlu tp aku x berapa minat ba sma si angie ni...