Monday 5 November 2012

Birthday Girl

05.11.2007 jam9.50 pagi aku selamat melahirkan bayi perempuan seberat 2.75kg. Sepatutnya due ku 24.11, alhamdulillah aku bersalin 19 hari lebih awal dengan bayi yang sihat dan comel.

Semalam, 5.11.2012 bayi itu sudah pun membesar dan kini berumur 5 tahun.

Itulah satu-satunya buah hati buat masa ini DayangKu Zairatul Nadia binti Ghazali. Abahnya bagi ucapan semalam, "happy birthday anak babah, seniga cepat-cepat dapat adik". Hehe.

Aku merancang dengan makan pil hanya setahun lapan bulan ja, pastu aku stop untuk tujuan mau sudah ada anak kedua. Terlajak pula, sudah 3 tahun masih belum mendapat lagi. Apa nak buat, kuasa Allah. Kita usaha sajalah.

Planning akan datang, kalau pregnant anak kedua nanti, direct teruslah untuk yang ketiga. Tak mau lagi rancang-rancang. Aku bukan wanita subur. Ada empat anak, cukuplah. Kalau larat, nanti boleh tambah dua lagi, maksimum enamlah. Wah, bolehkah aku handle anak ramai ni? Baru sorang pun beperang ja kerja kami hehehe. Aku ni garang kalau di rumah. Mudah-mudahan dapatlah rezeki secepat mungkin, amin.

Semalam, ibu mertua yang menyediakan kek dan buat sup tulang sebagai juadah harijadi. Ipar aku buatlah soto sikit. Aku sudah bagitau, 13hb baru sambut bday Nadia sebab abahnya tida di sini. Abahnya suruh tunggu dia balik baru sambut tapi sudah dorang buat, so oklah. Aku nda taupun dorang mau sambut sebab kemarin sehari suntuk aku di luar, pagi-tengahari bawa adik review ngan doktor (patah tangan), pastu bawa dia daftar form 1 pula. Kena tunggu dia habis orientasi sesi petang jam5.30 baru aku balik rumah.

Terima kasihlah pada mak dan kakak-kakak ipar sudi adakan sambutan semalam. Aku datang, tinggal makan ja :p.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: