Saturday 31 December 2011

WishList 2012

Happy, happy new year !!!

Amacam semalam? Kamurang sambut new year di mana? Kalau yang couple, pigi datingla.. Yang suda kawin, bawa anak bini jalan2, makan2.. Yang single hangout dengan kawan2. Apalagi?

Urm, tahun baru azam baru impian baru.. Mungkin nda semua planning tahun menjadi lalu ada diantara kita bawa ke tahun baru tapi untuk aku, aku nda mau sentuh sikit pun pencapaian tahun lalu. Tahun baru perkara baru so au rasa taahhun 1012 ni adalah tahun untuk aku beronok-ronok saja. Tak mau sedih-sedih aaaar ....

Pic di bawah ialah himpunan wishlist tahun ini. Susunan suda terbalik tapi nda apa. Kamu pahamlah tu.

Plan Oktober : PERTH

Idea tiba2 mau melancong oversea ni bila kenal ngan Fadzli (pramugara MAS).. Kawan kepada kawan. Bukan skandal ok, mesti kamu bayangkan dia kacak dan mnggoda. Sebenarnya ya tapi tak! hehehe... Dia lembut skit not gay.. Dia senang kawan ngan perempuan. Nda payah mau dengki aku ada kawan baik sorang pramugara ehehehe...

Fadzli ada kawan yang keja di Perth so penginapan pengangkutan boleh save. Tapi sebagai pelancong yang hanya mnggunakan bajet sejimat mungkin, tunggulah tiket murah AirAsia..

Plan Jun : BALI

Atau

KOTA BANDUNG

Baca di google tadi, bandung ni sejuk suhunya. Macam Cameron. Waaa tatau pula, suda tau lagi semangat mau pigi. Trip Indon ni kira mau jalan berdua ja dengan suami tapi kalau ada kawan mau ikut, ok juga. Actually mau honeymoon sempena bulan kelahiran ku. Dan ! Google bagitau tadi, Bandung syurga membeli-belah. Adoi, aku nda mau shuping bah ni, janganlah goda aku. Ya, melancong nda semestinya kita kena shopping. Jangan pening2 kepala mau beli souvenier utk org kalau nda banyak bajet. Bagi aku, itu nda penting! (Jahat).

Bali nda payah banyak cakapla, kamu pun tau suda ada apa dengan Bali.

Plan April : MENDAKI GUNUNG KINABALU

Apala maknanya kita orang Sabah kalau nda merasa pijak puncak gunung kebanggaan kita ni. So, kamurang jnganla sibuk2 dulu pigi tempat orang sebelum naik Gunung Kinabalu. Murah ja kos naik sana ni. Please! Naiklah kamurang Sabah.

Plan Febuari: CAMERON HIGHLAND

Ini plan paling dekat dan kritikal. Dapat boucher penginapan RM600++ di Equtorial Hotel tapi tiket flight pun belum ada.. Ayoyoyo !!!

Plan Januari: Cuti-cuti 3hb-8hb KK-Kundasang ja.... 

1 comment:

LM the Traveler said...

InsyAllah.. dapat juga tu Nani... Macam aku pun buat wishlist tapi itu cuma wish, nda semua yang tercapai yang penting ada 2 atau 3 pun jadi la hehehe.