Sunday 29 September 2013

Sebenarnya Aku Sudah....

Sudah pun bergelar student slps 8 thn meninggalkan alam pembelajaran.

Last ialah my STPM pada tahun 2005. Aku xda masuk form six sb msa tu bljr kolej pastu beliau x suruh sambung, menyampatla ambil STP.

Syukurla, wpun hanya 2x ikut tuition, pastu tutup buku. 2mgu sblm exam barula thegeh2 mbaca buku rujukan, sangkut jg dan layaklah ambil bachelor. Klu enda, ampai2la ba aku ni mcm kereta buruk.

***

Ehehehe... Happy, excited dan bangga rasanya dpt mencabar diri yg memang pun sdg dicabar ni.

Tadi kami taklimat suda utk student2 baru. Ba kmu rsa aku study di mna? Hihi, gedik mau jg main teka2 knun. Mesti kamu dpt teka ni..

Jumpa pula kawan keja di Peladang Ranau, si Cory. Aku kasi ktwa dia, apa mimpi smbg study (dia muda 4thn dr aku). Dia blg malas mau jd kuli, mau cuba nasib jd boss pula. Aiseh.

Aku check list pljr baru intake September, aku sorg ja dr Pitas. Aku check lg brp ramai kwn aku ambil course yg sma, kami berlima ja??? Apakah nda pemes course kmi or, kami sja org yg istimewa memilih course ni. Mgkn ramai beranggapan course ni nda laku. No body know. Dgn psaingan yg ada skg, apa course pun rasanya bkn sng dpt keja tp kita pecaya rezeki kan? Aku percaya, tu la malas mau canang apa course aku ambik. Nanti2la aku kasitau.

Pertghn bln Okt baru start kelas. Kan best klu stp mgu, ni 2mgu sekali ja. Ceh, klu stp mgu blm tau lg rajin dtg. Hehe.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: