Saturday 19 October 2013

Preve!!!

Aku juga salah seorg rakyat Malaysia yg agak prejudis kpd kereta jenama tempatan. Aku suka Myvi dan hampir terbeli Saga BLM, sdh order pun, sudah bagi deposit tp last2 nda jadi ambil sb bapa bagi keta 'old skool' Toyota Land Cruiser (keta ninja 80an). Last2 keta hadiah bapa tu aku kasi balik sb kami nda mampu byr roadtax dan tukar tayar. Kesian kan? Bapa ckp, roadtax, tayar biar dia tanggung tp nda bestla asik2 kena taja kan..

Lps kasi balik keta Toyota, kmi jual satu lg keta (tu aku beli sndri secara curi2), dan beli Honda Accord dari geng karas, beli thn 2011 smp la skg. Kira Honda ni keta ke3 aku la, sblm beli yg 1st dlu, kawan karas tu offer jg Iswara aerovack dia tp aku blg nda mau. Aku mabuk naik keta Proton. Amboi2... Saga BLM pun aku mabuk. Raya lalu, ada lg sorg kwn sempat kasi pnjm Persona dia. Klu drive ok, tp klu aku sbg penumpang pon mabok!

Naaa. Buktinya aku mmg nda familiar sma Proton sgt. Perodua, Kancil dan Kenari ok. Myvi kdg2 pening jg skit2.

Lps dpt rasa drive si Persona tu terusla aku terfikir. Klu aku ada duit, keta Msia apa agaknya aku pilih? Msa sdh oder Saga BLM hari tu sbnrnya ada jg kau test drive Persona. Not bad tp mahal skit ansurannya tu yg pilih Saga seja knon.

Last2, teringatkan Preve! Yaaa, Preve! Aku suka Preve keluaran 2013! Kerlasss! Mula2 Preve keluar, bida. Skg macho suda. So kamurang klu ada model keta baru keluar jgn beli cpt2, tgu keluaran kedua pasti lg meletup! Hah, skg kau nda makan hati ada Suprima? Tunggu! Keluaran kedua baru beli! Pasti lg meletop! Haha.

Sblm Preve aku suka Inspira tp keta tu aku tgk wpun Proton beli dari Lancer Mitsubishi, mcm nda brp laku pun. Proton ubah skit spek buatannya lalu dari sebuah keta yg tampan dan gagah berani terus jd mcm keta pacik2 aku rasa. Odoiii. Klu aku mau pun, aku cari model yg ori. Xmau Inspira!

Ok itu saja angan2 ku utk hari ini. Babai :D.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: