Saturday 15 September 2012

Pagi Ahad Yang Redup

Baru siap basuh baju.
Mendung ya pagi ni, tengahmalam tadi hujan lebat dan angin kencang. Awal pagi aku baca twitter punya update. Semalam ada perhimpunan Pakatan Rakyat di KK, dan semasa acara bersurai dan masing2 balik ke rumah, sempat pula berlaku kemalangan di jalan Tuaran yang meragut 5 nyawa. Hm, aku membayangkan kejadian itu adalah sangat dahsyat. Cer google! Tak payah, facebook pasti update punya. Twitter? Op kos!

Pagi Ahad yang redup ni, laki i takde kat umah (ok, tiba2 tersasul cakap bahasa KeyHel). Dia pi main bola di Kudat. Ada orang putih dari Norway cari player di seluruh Sabah ni kononnya dia mau buat club utk masuk Liga Malaysia. Rita Rudaini, nda lama lagi laki kita seangkatanlah ni... Ekekekek! Tapi tinggal2 bini tak mau key! Tak baik tu.

Cousin aku cakap, kalau my laki terpilih jadi player club tu, akan kayalah kami... Erk! Soalnya, jadi pemain bola boleh kaya ya? Serius ni? (Pantang ni dengar perkataan KAYA hahaha).

Laki aku tu memang gila berangan jadi pemain bola negeri. Kalau dia betul boleh lepas jadi pemain dan masuk liga pula, muka kasi ensem skit, dengan ketinggian yang ada dan body yang perfect, para-para pengiklan silakan, jangan malu-malu ambik dia. Dan awek2 di luar snaaaa, awas loh! Hehe. Tapi kenapa si Ritaudin (pemain Sabah) tiada pun ambil dia jadi model iklan? Muka ensem apa, tinggi lagi. Balik-balik si Apek tu juga kamu tergedik-gedik dok gosip sana gosip sini. Isk!

Kalau kamu tanya aku, adakah aku setuju dengan impian suami, aku nda tau mau jawab apa. Kalau ada peluang apa salahnya tapi kalau boleh janganlah terlalu dikejar sangat sampai buang masa dan pekerjaan lain terabai. Mau jadi bintang bola sepak nda ke mana pun. Negatif tak fikiran aku? Hah hah.

Asik berangan ja.

Hari ni si Panjang ada satu lagi game untuk saringan pemilihan pemain bahagain Pantai Barat Utara Sabah. Pasni, klu terpilih kena lawan lagi team dari setiap zon Sabah untuk saringan yang seterusnya. Bah, gud lucklah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

kak gojes said...

bah mudah2an la nani..eheheheh...nt kau kim salam sama c rita la klu kamu seangkatan suda aaa..heheheh...c apek apa barang mau kasi pemes...(tapi dia ensem bah) lakiku klu pemes aku pun mau ikut pemes juga..

Nani said...

Na, klu laki ku pemes, jgn2 aku lagi hot dari dia ni wakakakak! Mesti dlm majalah buat cerita "Bini pemain bole terkenal pindik tagap" haha.