Thursday 27 September 2012

Obses Kepada Kehamilan Kedua

Dalam entry-entry sebelum ni ada juga aku bercerita pasal aku memang mau sudah ada baby balik. Sejak tahun lepas lagi aku serius sudah untuk hamil kali kedua namun belum rezeki.

Kitar haid ku paling pendek 25, 25, 27 dan paling panjang pun 28 hari. Bulan lepas aku lambat haid 9 hari. Gugup aku dibuatnya, ingatkan hamil tapi rupanya tidak.

Dan bulan ini haid aku masih nda teratur, sepatutnya datang sudah kemarin tapi tiada.

Balik dari rumah mak saudara ku semalam (kami buat kuih-muih kering untuk buah tangan tetamu kenduri tahilil 5 Okt), dengan nda sengaja terpandang diri di depan cermin. Pelik benar bentuk perut buncit ku. Berkali-kali aku membelek perut depan cermin. Aik! Memang pelik...

Kan, kalau dah obses sangat mau mengandung sensitif sangat dengan apapun perubahan tubuh sendiri. Isk! Hehe.

Rekod kitar haid ku sejak bujang memang teratur sehinggalah melahirkan anak pertama. Cuma berubah dari segi kuantiti darah. Time bujang haid aku 7 hari, sekarang 5 hari dan kes-kes lambat datang haid tidak pernah berlaku mahupun skip pada bulan-bulan tertentu.

Bulan lepas lambat, bulan ni lambat lagi, kalau negatif jugak, agaknya mau menoposlah kali ni kekekekek! Haih, main suspen-suspen baaa... Erm.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: